Sthlm Confidential av Hanna E Lindberg

Lennie Lee driver en framgångsrik skandaltidning, har en lyxlägenhet på rätt adress och är ständigt omgiven av vackra kvinnor. Men plötsligt händer något. Upplagan rasar. Vännerna vänder sig bort. Allt pekar obönhörligt neråt när han får i uppdrag att fixa århundradets fest åt en affärsman. Pengarna räcker för att lösa alla hans problem. – om han överlever.
Solveig Berg är en ung journalist som efter ett ödesdigert misstag hamnat i kylan och förlorat jobbet. Tomheten ensamheten väcker svarta minnen till liv och hon gör vad som helst för att komma tillbaka.
När modellen och bloggaren Jennifer Leone hittas död korsas deras vägar och en otäck kedja av händelser tar fart.

Sthlm Confidential handlar om jakten på bekräftelse och kärlek, lögner och yta. Och så har vi den där tvivelaktiga moralen. Boken har ett bra driv, är spännande och välskriven och jag tycker mig ana en humor och ironi mellan raderna som jag uppskattar. Jag tycker om karaktärsbeskrivningarna även om jag gärna hade velat veta lite mer om Solveig Berg, om hennes bakgrund och hennes verkliga motiv. Hon lämnade lite frågor efter sig. Annars är Sthlm Confidental en mycket underhållande spänningsroman och jag hoppas att Hanna E Lindberg har en uppföljare på gång.
Sthlm Confidential går att köpas på Adlibris och Bokus.

Stort tack för boken Hanna E Lindberg!

Betyg: 4/5

En reaktion på ”Sthlm Confidential av Hanna E Lindberg

  1. Ping: Nämen, se där! | Bokpar

Kommentera

